Fero Király + Nenad Brankovič + Erik Pánči
Fero KIRÁLY
Slovenský autor, interpret, performer a pedagóg.
Zaoberá sa umeleckými projektmi s presahom do performance, soundartu, inštaláciami, interpretáciám súčasnej hudby, hudobnými reinterpretáciami výtvarných diel, ako aj edukačnými projektmi v oblasti hudby, hudobnej kompozície a soundartu. Využíva pri tom nové hraničné experimentálne polohy, vytvára si vlastné digitálne nástroje a rád spolupracuje na projektoch s inými umelcami s viacdisciplinárnym zameraním. Venoval sa mapovaniu ranných diel minimal music Philipa Glassa, z ktorých väčšinu na Slovensku premiéroval – od klubov po dve najväčšie katedrály (Košice, Bratislava). V poslednom období sa venuje mikrotonalite a livecodingu s digitálnym médiom. Svojimi zvukovými inštaláciami s ostatného obdobia Chronika a Vodná hudba III, sa venuje témam jazyka a času. Medzi jeho najznámejšie projekty patrí Cluster ensemble (spolu s Ivom Šillerom a Zuzanou Biščákovou), kde sa autorsky podieľal na tvorbe množstva predstavení. Za album Cluster ensemble plays Philip Glass získal Cluster niekoľko ocenení a výrazné recenzie na Guardiane a Pitchforku. Fero Király má za sebou niekoľko rezidencií (Santa Cruz, San Francisco, Druskininkai, Ljubljana, Poznan) a spolupracoval s umelcami ako Dano Matej, Karolina Kubik, Mišo Matejka, Milan Adamčiak, Michal Murin, Maja Osojnik, Anat Ben David, Juraj Bartusz, Zbynek Prokop, Juraj Vajó, Jakub Pišek, Petra Fornayová, Zuzana Žabková, Peter Mazalán, Eva Šušková, Martin Derner, Ján Šicko, Martin Piaček, Svätopluk Mikyta a ďalšími. So svojimi prácami vystupoval okrem Slovenska v mestách ako New York, San Francisco, Londýn, Praha, Berlín, Passau, Viedeň, Oslo, Kodaň, Trebišov a i. Pre svoju prácu používa slobodný open-source softvér ako JACK a SuperCollider na Linuxw. Slobodný softvér je a vždy bol dôležitou súčasťou jeho práce a etiky. Je autorom audiovizuálneho hudobného nástroja Zvukodrom určeného deťom a učiteľom hudby/hudobnej výchovy, ako aj zbierky Botanická záhrada, ktorá obsahuje grafické pertitúry, skladby a hudobno-zvukové hry pre deti. Zbierka sa v ostatnom čase etablovala v priestore slovenských základných umeleckých škôl a stala sa súčasťou hudobnej výchovy detí. Fero Király je absolventom Hudobnej fakulty VŠMU v Bratislave kde vyštudoval hru na klavír. Ako externý pedagóg učil na Univerzite Komenského v Bratislave na Filozofickej a Pedagogickej fakulte predmety týkajúce sa novomediálnych umeleckých nástrojov, kde aj obhájil titul PhD s dizertačnou prácou Nové médiá v umeleckej edukácii na ZŠ . Pôsobí ako umelec v slobodnom povolaní.
Momentálne vyučuje na Akadémii umení v Banskej Bystrici kurz s názvom Čísliconástroje , ktorý sa zaoberá kreatívnym programovaním v SuperCollideri.
https://www.ferokiraly.com/
Nenad BRANKOVIĆ
Narodil sa v srbskom meste Smederevo, no od roku 1997 žije v Bratislave. Absolvoval VŠVU, Katedru vizuálnej komunikácie v ateliéri prof. Ľubomíra Longauera. Pôsobí prevažne v oblasti grafického dizajnu, pričom sa špecializuje na tvorbu korporátnej a produktovej identity, dizajn tlačovín a iné. Po mnohoročnej skúsenosti v etablovaných domácich reklamných agentúrach a dizajnových štúdiách si založil svoje vlastné kreatívne štúdio Nenbra, ktorého hlavným krédom je hľadanie rovnováhy medzi umením a presvedčivou vizuálnou komunikáciou. Vo voľnom čase sa venuje maľbe, fotografii, ilustrácii a experimentálnej hudbe. Počas posledného desaťročia pôsobil vo viacerých hudobných projektoch (Metrom, Atranenia, Brada, Phragments), v ktorých skúma rôzne odtiene svetla a temnoty, zvuku a hluku. Miluje experiment, trhliny v usporiadaných štruktúrach a improvizáciu.
https://metrom.bandcamp.com
https://exitab.exitmusic.org/track/nagant
Erik PÁNČI
Pochádza z Ružomberka. Študoval intermédia a maľbu na VŠVU. Pri svojej tvorbe používa analógový modulárny systém s kombináciou hry na piezoelektrické piano.
Sám o sebe hovorí:
“Posledný rok sa hlavne kvôli korone živím ako arborista, čiže leziem po stromoch a opilujem konáre a premýšľam nad filozofiou. Hudba je prejavom internalizmu. Je to spôsob ako bojujem proti vlastnému resentimentu. Kompozíciou stelesňujem zmysel pre jednotu. Ako náboženská viera v nadľudskosť, kde nájdenie dôkazu nadľudskosti degraduje samotnú ideu… že veci pred nami skryté, sú niečím viac, ako naozaj sú. Je to zároveň hlavný dôvod, prečo si nedokážem nacvičiť predstavenie dopredu a opakovať ho. Na pódiu musím zabudnúť na to kto som, aby som sa sa stal niekým, kým môžem byť.”
https://soundcloud.com/user-503540023/legin-onaip?ref=clipboard&p=a&c=1&utm_campaign=social_sharing&utm_medium=text&utm_source=clipboard